Słów kilka o skarpetach motocyklowych.
Grono motocyklistów to bardzo szczególna grupa osób. Na co dzień zajęci swoimi sprawami, ale jak tylko wsiądą na motocykl tworzą niesamowicie zgraną społeczność. Pewnie nie raz widzieliście pozdrawiających się raz po raz motocyklistów i zapewniam Was iż bynajmniej nie są to prawdziwi kumple, 50% z nich pewnie już 2 raz się nie zobaczy, ale nie przeszkadza im to zupełnie we wzajemnym manifestowaniu przynależności do społeczności motocyklowej. Społeczności, która nie szczędzi czasu ani pieniędzy na swoje pasje – zakup motocykli, strojów, dbając o każdy detal swojej „maszyny” i wciąż oczekiwanie na nowości. Motocykliści często umawiają się na różnego rodzaju zloty, wspólne jazdy – często oprócz motocykli łączy ich jeszcze coś więcej ( np. muzyka) wynika to z ich stylu życia. Tutaj wypadałby mi napisać, że łączy ich jeszcze to , ze chodzą w skarpetach, ale tym tropem musiałbym jeszcze napisać, że wszyscy maja oczy, usta i nos 😉
Nie mniej jednak na skarpetkach się skupmy. Bardzo często jeszcze do naszej starej siedziby przyjeżdżali motocykliści (do nowej tez zapraszam, ale jest na 3 piętrze…) właśnie po odpowiednie skarpetki. Znaczącą role w odpowiednim doborze stanowi rodzaj obuwia. Z naszego doświadczenia wynika, iż około 70% używa obuwia o wysokości lekko powyżej kostki, głównie ze skóry z różnego rodzaju plastikowymi wzmocnieniami. Oczywiście przy tego rodzaju obuwia spotykamy się z „oddychającą” wyściółką typu GoreTex, która aby efektownie odprowadzać wilgoć musi współpracować najlepiej z termo aktywna skarpetą. Czemu musi być skarpeta o właściwościach termicznych? Pot jest bardzo dobrze odprowadzany na zewnętrzna część skarpety i momentalnie wysycha + skarpeta dzięki odpowiednim materiałom działa jak izolator termiczny – nie pozwala się stopom przegrzać. Idealną sytuacją jest jeśli skarpeta dodatkowo posiada domieszki materiału zawierającego Jony srebra ( np. Prolen Siltex, Meryl), gdyż niweluje to praktycznie do 0 zera powstawanie przykrego zapachu.
Inspiracją do napisanie tego artykułu jest pojawieniem się jakiś czas temu w naszym asortymencie idealnej skarpety na motocykl, którą już zyskała sobie grono klientów i bardzo wiele pochlebnych recenzji – Motorbike Deodorant Silver (kliknij).
Idealnie łączy w sobie powyższe cechy. Super odprowadza wilgoć, zabija przykry zapach (jony srebra AG+), nie przegrzewa stopy. Dodatkowym atutem jest to iż jest z zewnątrz pokryta specjalna warstwa materiału, który ułatwia wkładanie nogi do buta ( nie jest czynność aż tak uciążliwa jak przy butach narciarskich – ale owszem bywa).
Oczywiście, to że skarpety nazywają się na motocykl nie świadczy o tym ze tylko takie się do butów motocyklowych nadają. W zasadzie trzeba znaleźć takie które będą miały cechy takie jak te motocyklowe.
Skarpety, które u nas równie często kupowane są na motocykl:
- Motorbike Long Socks (kliknij) – zabezpieczają nogę aż pod kolano.
- Contim Multisport (kliknij) – idealne do sportu, sprawdzają się idealnie na motocykl w lżejszym obuwiu.
- Active (kliknij) – ze względu na swoja wysokość – do połowy łydki.
P.S
Pewnie widzisz jeszcze w naszej ofercie skarpety X-SOCKS. Jeśli tylko cię stać bierz bracie i kupuj bo jakościowo naprawdę super, ale czy warte takiej ceny? Ten blog piszemy po to, aby podzielić się swoim doświadczeniem i umożliwić zakup czegoś extra w normalnych pieniążkach, bo nie sztuka jest zapłacić extra za cos extra, tylko znaleźć coś fajnego w rozsądnym przedziale cenowym.